Saturday 8 December 2007

Kisah yang eeeee!!

Aku pandu kereta itu
Aku ada tempat tuju
Sampai selekoh jalan itu
Jatuh ia di depan cermin kereta aku

Dia menari melawan angin
Aku ngeri geli geleman
Dia menari atas cermin
Aku gelabah seorangan

Aku pandu kereta itu
Cepat-cepat laju-laju
Sampai tempat aku tuju
Aku keluar kereta itu

Aku geli masih lagi
Dia menari tanpa henti
Aku pinjam kayu jaga
Tolak ia jatuh kereta

Aku geli dan duduk jauh
Usha kereta, usha jalan
Aku dengar ia jatuh
Tapi bayang pun tak nampak depan

Masih geli aku ini
Tunggu dulu ia pergi
Paksa diri masuk kereta
Cepat-cepat pergi dari sana

Aku ngeri bukan apa
Kereta banyak lubang, nanti muncul tiba-tiba
Aku tau dia tak bahaya
Tapi belum kena, belum tahu rasa

Itulah ular atas kereta
Mana datang, aku musykil
Nasib baik tak gelabah gila
Ish, interview crocodile hunter sure fail!

Aku bukan benci binatang
Yang lembut, lembik dan yang bertulang belakang
Cuma aku belum biasa
Berhati-hati sebelum terkena.

Alasan je tu sebenarnya
Lipas pun lagi aku geli
Cemana la nak jadi hero perkasa
Nak jadi protector untuk isteri

Takpelah, kalau aku tak mampu begitu
Harap dia lebih tegar
Kalau dua-dua pun macam tu
Panggil je pest control ke, bomba ke, biar depa yang kejar!

Selamat siang semua
Indah rasanya ini dunia.

p/s: benda tu jadi bulan 9 dulu, masa bawak myvi, kat junction Jalan Jelatek dengan Jalan yang ke Sri Rampai tu. Jatuh dari pokok kot.. mm..

3 comments:

NJ said...

hahahahahahahah ^__^
OMG.. the pantun makes it hilarious!!

Dr Anisah Ali said...

Ahahahaha. . .
Such an interesting 'pantun'.
Sangat2 terhibur la ustaz..Ahaha.

~marshmellow heart~ said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH!! didnt know this part of you! geli?? HAHAHA!! i tot hantu..rupe nyer..pergh!