Tuesday 21 April 2009

Akulah sipencari duka

Aku suka bila kawan-kawan aku suka.

Aku lagi suka bila kawan-kawan aku duka.

Akulah sipencari duka.

Aku tak rasa aku cukup hebat untuk sama-sama berkongsi suka dengan kawan-kawan. Cukuplah sekadar aku memerhati dari jauh, dari dekat mahupun dari takde mana-mana pun.

Aku rasa mungkin aku akan mudah kecewa kalau aku dikalangan orang-orang yang gembira dan berjaya. Aku belum lagi berjaya. Aku tak mampu untuk bergelumang dengan siberjaya-siberjaya sekelian tanpa mungkin aku tidak merasa cemburu, sedikit mahupun banyak.

Oleh itu, akulah sipencari duka.

Duka orang mengajar aku erti syukur.

Duka orang mengajar aku erti usaha.

Duka orang mengajar aku kemanusiaan.

Duka orang mengajar aku tabah.

Akulah sipencari duka.

5 comments:

rj.zyra said...

:P baiklah si pencari duka.
saya sedang berduka.
anda suka?

ya, maka andalah si pencari duka. :P

muahaha

mines difin.
Difin. Sounds like an expression.

Tuan Azmil Abdullah said...

It's difin zyra, it's just not the same.

sounds like choking on a quaturg :P

abe said...

aku pun kau pernah duka kan.. depan mata ni sndri aku didukakan..

Tuan Azmil Abdullah said...

erk.. cemana cerita tu?

abe said...

mesti kau pun pernah kena sound dgn perempuan yg lebih muda dr kau... ??