Friday 10 April 2009

Aaminkan ya..

Dengan namaMu yang Maha Agung, aku doakan agar dibuka hati sipemarah yang tegar itu untuk bertaubat kepadaMu daripada segala kesalahan yang lalu. Engkau bukakan jualah hatinya untuk beristighfar atas segala kesilapannya kepadaMu. Aku mohon agar Engkau perdalamkanlah ilmunya dan permudahkanlah pencariannya ke arah mendapat keredhaanMu.

Ya Allah, Engkau tutupkanlah perasaan riak, takbur dan egonya terhadap sesama manusia. Engkau zuhudkanlah hatinya untuk hanya Kamu. Engkau jadikanlah dia hambaMu yang taat dan patuh akan perintahMu. Sesungguhnya kesalahannya terhadapMu hanya Engkau yang mampu memaafkan.

Aku juga memohon kepadaMu ya Allah, Engkau pertemukanlah kembali hamba-hambaMu yang pernah suatu masa dahulu dizalimi dalam apa cara sekalipun oleh sipemarah ini, agar segala kesalahan sesama mereka dapat dimaafkan dan sipemarah tidak lagi disoal di akhirat kelak akan kesalahannya sesama manusia.

Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Memperkenankan Segala Sesuatu.

KepadaMu jualah Aku memohon, kepadaMu jua aku meminta dan hanya kepadaMu aku kembali. Engkau permudahkanlah urusan hamba-hambaMu dalam mendekatiMu. Tingkatkanlah keimanan kami terhadapMu, bantulah kami dalam mencari keredhaanMu, kurniakanlah kepada kami kebijaksanaan dalam menyampaikan ilmu-ilmu yang telah Engkau berikan kepada kami.

Rabbana aatina fid-unya hasanah wa fil-aakhirati hasanah wa qina 'adzaab-an-nar.
"O Lord ! Give unto us in the world that which is good and in the Hereafter that which is good and guard us from that doom of the Fire "
http://www.ummah.com/forum/archive/index.php/t-136965.html

Aamin..

No comments: