Thursday 3 September 2009

patblas hari

Patblas hari lepas aku update blog. Hari ni nak update lagi.

Takde cerita menarik semenjak dua ni. Bulan puasa, kepala pun puasa idea. Bukan salah bulan, salah orang. Saja tak nak pikir jauh-jauh, tak nak menung, tak nak buat apa-apa yang patut.

Minggu lepas aku kerja, heheh. Minggu ni aku.. err.. malas.

Sekarang bos dah boleh usha aku dari opis dia setengah dunia jauhnya daripada sini. Exaggeration. Suku je. Pun exaggerate. 2.5 jam dari sini kalau ikut garisan median greenwich. Dah terpasang kamera intai yang beroperasi sepanjang mana internet beroperasi dan selagi server terpasang. Aku tak nak dia tengok, aku matikan ajela modem. Tapi nanti takleh masuk internet pulak. Ah! Cabutkan aje kabel dua puntung tu. Solosai. Tapi buat masa ni, aku tak buat lagi sebab heran apa dia intai aku ke, tak ke.

Aku rasa jugak macam termakan ayat sendiri. Bukan termakan sangat tapi tersedar dengan ayat-ayat yang aku sebut sendiri. Terima kasih kat kawan-kawan yang mengingatkan.

Atas kemalasan yang teragak-agak, aku poskan sebahagian isi emel dan link kat bawah ni:

(begin quote)
I read a few articles (linked below) due to this discussion and further found it in a few other sites with regards to Malaikat Jibril's do'a. I have not gone as far as certified websites that discusses on Islam but I find it sufficient to quote the following link for us:

1. http://blog.ubey2u.com/blog/doa-malaikat-jibril-di-bulan-ramadhan-benarkah-ia-wujud/
2. http://www.halaqah-online.com/v3/index.php?option=com_content&view=article&id=286:doa-ramadhan-malaikat-jibril-benarkah-ia-wujud&catid=38:ramadhan&Itemid=87

I don't particularly favour this site but the explanation here is clearer for my understanding:
http://rhythmicbabe3.blogspot.com/2009/08/hadis-hadis-palsu-sempena-ramadhan.html

A good read, for our reference:
http://abdulrazak.com/ver1/?p=177
(end quote)


Aku tersentap dengan ayat ini (extracted from the hadith, do not quote this on its own):
"Celakalah orang yang mendapati ibubapanya yang sudah tua atau salah seorang daripadanya, namun mereka tidak memasukkan dia ke dalam surga."

Maka terkejutlah aku.

Patblas hari lepas aku update blog ni, hari ni ada isi baru :)


1 comment:

abe said...

Mil, agak2 nya kan..knapa bos kamu tuh nak usha line kamu dr kejauhan yek... mesti dia tak percaya kat kamu kot. hahahaha