Wednesday 17 September 2008

New habits stay on longer

But old habits die hard..

Okay, second day aku menggantikan aktiviti tidur pagi lepas sahur dengan baca blog orang lain. It helps jugak bila singgah kat blog tu ada lagu yang sedap didengar, sane, clean and somewhat energetic. Aku tak berapa suka lagu yang bising dan merapu although kadang-kadang aku dengar jugak. Sebab tu jugak radio dalam kereta hampir 100% masanya kat Lite & Easy "For your easy listening favourites". Mungkin 20 tahun akan datang, lagu-lagu yang aku kira bising dan merapu tu akan jadi listening favourites untuk golongan 'oldies' (yang mana aku rasa aku akan tergolong sama.. :P).

Plus the fact that after my radio antenna went missing, LiteFM's the radio station that I can get the clearest reception where music sounds clearer than noise.

If I turn on the radio that is.. :)

Aku suka dengar lagu yang orang recommend sebab bila orang recommend, secara langsungnya dah ada filter. The best thing about getting recommendations is that in the recommender's subconscious mind, the song is related to the person it is recommended to. So when someone says, "Listen to this song," or "I think you'll like this," it's more than a suggestion, it's a recommendation, a thought and more than that, it's someone sharing part of his/her life with you.

Agak seronok rasanya kewajiban bersahur ni. Subuh pun mudah nak cover, kepala pun cepat jadi aktif. Bila makan sahur dekat-dekat nak Subuh, bila masa nak pergi kerja, kepala pun dah boleh berfungsi dengan sepenuhnya. Bulan-bulan lain aku tidur malam waktu sama tapi bila nak bangun tu agak liat. Sekarang ni tak la susah sangat nak bangun. Tambahan pulak aku tak berapa suka tidur bila dah makan/bangun pagi. Jadinya, waktu tidur aku memang kurang kalau dibandingkan bulan-bulan lain. Don't ask me about Sunday la ya? ;)

1 comment:

rj.zyra said...

what about sunday? :D hehehe